• 17.10.2021 02:41

Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Комунальна установа Краснопільської селищної ради

СДН та аналоги

5/5

Платформа Moodle — безкоштовна відкрита система управління дистанційним навчанням. Дозволяє використовувати широкий набір інструментів для освітньої взаємодії вчителя/вчительки, учнів та адміністрації закладу освіти. Зокрема, надає можливість подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, веб-сторінка; урок як сукупність веб-сторінок з можливим проміжним виконанням тестових завдань); здійснювати тестування та опитування школярів з використанням питань закритого (множинний вибір правильної відповіді та зіставлення) і відкритого типів; учні можуть виконувати завдання з можливістю пересилати відповідні файли. Крім того, система має широкий спектр інструментів моніторингу навчальної діяльності учнів, наприклад: щодо загального часу роботи учня/учениці з конкретним навчальним предметом, відповідними темами або складниками навчального матеріалу, загальної успішності учня/учениці або класу в процесі виконання тестових завдань тощо.

Найголовніша перевага, на яку відразу звертають увагу потенційні користувачі, – безкоштовне використання Moodle. Система працює за схемою оpen source – відкритого вихідного коду. За рахунок цього велике співтовариство програмістів регулярно створює корисні розширення і модулі в середовищі Moodle – зараз таких налічується близько 1500. Наприклад:

  • модулі відеоконференцій;
  • аудіо- і відеочати;
  • плагін для додавання питань, коментарів і зауважень навчальних матеріалів в PDF-документ;
  • мотиваційні модулі;
  • інтерактивні звіти за навчальним планом;
  • масова розсилка повідомлень;
  • електронне портфоліо

Moodle має у своєму інструментарії:

  • повністю безкоштовна система, готова до впровадження;
  • створення якісних курсів для дистанційного навчання;
  • широкі можливості управління курсами;
  • містить потужний апарат тестування;
  • включає різноманітність навчальних елементів;
  • дозволяє реалізувати диференційоване навчання;
  • може використовувати широкі педагогічні сценарії та освітні стратегії (програмування, модульне, індивідуальне, соціальне навчання);
  • містить налаштування варіантів керування доступом користувачів до курсу – запис тільки вчителем, за кодовим словом та модерація);
  • відстеження прогресу учнів за допомогою візуалізації;
  • можливість публікації навчального контенту різного формату – аудіо, відео, текст та інше.

Мінуси системи:

  • систему потрібно десь встановити (потрібно хостинг, сервер, доменне ім’я та ін.)
  • відсутня інтуїтивне управління. Робота в даній СДО вимагає детального вивчення можливостей

Посилання на сайт – https://moodle.org


5/5

Платформа Google Classroom — це сервіс, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. Учитель/ка має змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання, коментувати й організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу. Основним елементом Google Classroom є групи. Функціонально групи нагадують структурою форуми, оскільки вони дозволяють користувачам легко відправляти повідомлення іншим користувачам. Завдяки сервісу для спілкування Hangouts учні та вчитель/ка мають змогу вести онлайн-бесіди в режимі реального часу з комп’ютера або мобільного пристрою, учасники/учасниці команди можуть показувати свої екрани, дивитись і працювати разом над усім. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі. Також платформа дозволяє за допомогою Google-форм збирати відповіді учнів і потім проводити автоматичне оцінювання результатів тестування.

На платформі ви можете:

  • створити свій клас/курс;
  • організувати запис учнів на курс;
  • ділитися з учнями необхідним навчальним матеріалом;
  • запропонувати завдання для учнів;
  • оцінювати завдання учнів і стежити за їх прогресом;
  • організувати спілкування учнів.

Серед переваг рішення від Google можна назвати:

  • безкоштовний;
  • Google Classroom створювався саме для шкіл, на відміну від Moodle, який більше підходить для вузів;
  • традиційні функції у Google реалізовані добре: є можливість публікувати теоретичні матеріали, завдання, виставляти оцінки в журналі, є календар.

Виділимо і кілька недоліків такого рішення:

  • дуже бідний арсенал навчальних елементів;
  • посилання на Classroom не зручні;
  • погана система оцінювання та тестування.

Посилання на сайт – https://classroom.google. com


4/5

ClassDojo — простий інструмент для оцінювання роботи класу в режимі реального часу. Тут створена комфортна система заохочення з різними ролями та рівнями доступу. У ClassDojo реєструється вчитель/ка й реєструє учнів свого класу. Персональний код для доступу до власного профілю висилається учням; батьки також отримують доступ до профілю дитини. Є можливість спілкування учнів на сторінці класу: після того як учитель/ка створив(ла) пост, школярі можуть його коментувати. Кожен учень/учениця отримує аватарку у вигляді монстрика. Завдання монстрика — збирати бали за завдання. За кожне завдання вчитель/ка присвоює учням певну кількість балів. Батьки можуть спостерігати успішність учнів з окремих предметів, а також бачити поступ у соціальних та м’яких навичках дитини.

Посилання на сайт – https://www.classdojo.com/uk-ua/signup


4/5

Classtime — платформа для створення інтерактивних навчальних додатків, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу. Є бібліотека ресурсів, а також можливість створювати запитання. Принцип роботи такий: учитель/ка розробляє інтерактивний навчальний матеріал з певної теми (можна використовувати матеріали з бібліотеки), учні отримують доступ до навчального матеріалу і розпочинають роботу, вчитель/ка у режимі реального часу відслідковує прогрес кожного учня/учениці.

Посилання на сайт – https://www.classtime.com/uk/